T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / ÜNYE - Mehmet Necati Vidinli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Rehberlik Nedir

Sevgili öğrenciler;

Unutmayınız ki anneniz, babanız ya "da öğretmeniniz için ders çalışmıyorsunuz. Çalışmanın yararını ya da çalışmamanın zararını kendiniz göreceksiniz. Gelecek sizin geleceğinizdir.

REHBERLİK

 Günümüzde gençlerin eğitimi süresinde onları bilgili kılmanın, düşünsel güçlerini geliştirmenin gerekli fakat yeterli olmadığı sonucuna varılmıştır.Çünkü insanın kişiliği karmaşık duygusal ve toplumsal özelliklere sahiptir. Bu özellikler ise bireyin başarısını ve günlük davranışlarını büyük ölçüde etkilemektedir. Bu nedenle öğrencinin akademik eğitimi kadar, sağlam ve dengeli bir kişilik kazanmasına da önem verilmelidir. Ayrıca toplumsal kalkınmada en önemli etken olan insan gücünün kayba uğramadan en üst düzeye ulaşabilmesi için eğitimin önemi daha da artmaktadır. Bunun için tek başına öğretim yetersizdir. Öğrencilerin etkin ve verimli bireyler olmalarında rehberlik hizmetlerinin katkısı çok önemlidir. Çağdaş eğitimde öğretim, yönetim ve rehberlik hizmetleri tüm eğitim çalışmalarının birbirinden ayrılmaz üç önemli alanıdır. Bunlardan rehberlik; Bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, sağlıklı kişilik gelişimi ve toplumsal çevresine uyum sağlamasına yardım etmektir. Böylece rehberlik eğitim çalışmalarını bugüne değin ihmal edilmiş olan bir yönünü tamamlayıcı çalışmalar olup, öğretim çalışmalarının boş bıraktığı yeri doldurarak, öğrencilere daha dengeli ve verimli eğitim sağlama çalışmasıdır. 

REHBERLİK NEDİR?

  *Rehberlik bireye kendini anlaması, çevredeki olanakları tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştiren bir kişi olarak gelişebilmesi için yapılan sistematik ve profesyonel bir yardım sürecidir.

 *Her öğrencinin kendi özelliklerini, gizil güçlerini ilgi ve gereksinmelerin daha iyi anlamasına okulda ve çevrede eğitim olanaklarından en iyi şekilde yararlanmasına ortam hazırlamaktır.Bu amacın gerçekleştirilmesi öğrenciyi merkez alan eğitim sistemini öngörmektedir. Bunun için okullardaki eğitim programları öğrencilerin bireysel gereksinmelerini karşılayacak şekilde düzenlenmelidir.

 *Rehberlik bireyin topluma uyum sağlamasına kendisi ve toplum için yaralı bir yaşam sürmesine yardım edici sürekli bir oluşumdur.Rehberlik eğitim uygulamalarında öğrencinin uyumsuzluğunun, devamsızlığının, başarısızlığının ve gelişimini engelleyen buna benzer durumların nedenlerini bulmak ve gidermeye çalışmaktır. 

 REHBERLİK NE DEĞİLDİR?

 *Rehberlik öğrencilere doğrudan doğruya yapılan bir yardım değildir.

 *Rehberlik öğrencileri aşırı derecede koruma ve onları her sıkıntıdan kurtarma da değildir.

 *Ayrıca öğrenciye öneri sunmak, akıl öğretmek, bireyi doğru olduğu varsayılan bir hareket tarzını benimsemeye ve uygulamaya zorlamak ta değildir

 · Bireysel farklılıklarını dikkate alarak öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmelerine destek olmak,

 · Eğitim sürecinden yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde yararlanmalarını sağlamak,

 · Bireysel özelliklerini değerlendirip farkındalık düzeylerini geliştirmelerine yardımcı olmak,

 ·Etkili öğrenme ve çalışma becerileri ile motivasyonlarının artırılmasını sağlamak,

 ·Üst öğrenim, meslek alanları ve mesleğe yönelmede, meslekler ve gerektirdiği özellikler ile meslek ve çalışma yaşamı konusunda bilinçlendirme çalışmalarını gerçekleştirmek,

 · Amaç belirleme, sorun çözme, karar verme, tercih yapma, sorumluluk alma gibi yaşam becerilerinde yeterlilik ve kendine güven kazanmaları konularında destek olmak,

 ·İnsanlarla sağlıklı ilişkiler kurabilmek için gerekli becerileri kazanmalarına ve yaşama karşı olumlu bir tutum geliştirmelerini sağlamak,

 ·Toplum hayatına uyum sağlayabilme ve katkıda bulunma için gerekli sorumluluğu kazandırabilmek,

 · Bilimsel anlayışa, yaratıcılığa, hoşgörüye, sevgiye, demokratik tutum ve davranışa sahip, insan haklarına saygılı, çevresi ile uyumlu bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.11.2012 - Güncelleme: 14.05.2024 10:11 - Görüntülenme: 1671
  Beğen | 0  kişi beğendi